MSWiA: 11 lutego – Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112 (komunikat)

Wydział Prasowy MSWiA informuje: – W 2022 roku 17 funkcjonujących w naszym kraju centrów powiadamiania ratunkowego zarejestrowało ponad 21,3 mln połączeń. Najwięcej na numery alarmowe 112, 997 i 998 dzwoniliśmy w sierpniu (ponad 2 mln połączeń), a najrzadziej w listopadzie (1,5 mln połączeń). Natomiast dniem tygodnia, w którym odnotowywano najwyższą liczbę połączeń była sobota. 11 lutego obchodzimy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. W ubiegłym roku, po raz pierwszy w historii przez pełny rok, CPR w całym kraju obsługiwały zgłoszenia kierowane do aż trzech numerów alarmowych, tj. 112, 997 i 998. Pracownicy centrów powiadamiania ratunkowego zostali po raz kolejny objęci podwyżkami wynagrodzeń. Ponadto CPR funkcjonowały na nowych zasadach – ze zróżnicowanymi wśród operatorów numerów alarmowych stanowiskami oraz regularnymi zasadami oceny rocznej. W 2022 roku nastąpiły też zmiany strukturalne. Do nowych siedzib przenieśli się pracownicy CPR w Krakowie i Lublinie. Aktualnie trwają prace nad budową CPR w Bydgoszczy, a w planach na kolejne lata jest nowa siedziba w Katowicach. 17 CPR w całym kraju W Polsce funkcjonuje 17 centrów powiadamiania ratunkowego. Dwa takie centra są na Mazowszu (w Warszawie i Radomiu) oraz po jednym w pozostałych województwach. Na stanowisku operatora numerów alarmowych zatrudnionych jest blisko 1,2 tys. osób. W 2022 r. w centrach powiadamiania ratunkowego odnotowano ponad 21,3 mln połączeń przychodzących. To o prawie 180 tys. zgłoszeń więcej niż w 2021 roku. Na jednego operatora przypadało średnio prawie 1,3 tys. połączeń miesięcznie. Najwyższy wynik wśród połączeń przychodzących zarejestrowano w CPR w Katowicach (ponad 2,4 mln zgłoszeń), Poznaniu (1,91 mln zgłoszeń), Wrocławiu (1,91 mln zgłoszeń) i Radomiu (ponad 1,9 mln zgłoszeń). Na numery alarmowe najwięcej osób dzwoniło między godz. 11:00, a 20:00. Najwięcej osób potrzebowało pomocy w soboty. Zarejestrowano prawie 3,5 mln sobotnich połączeń przychodzących. Numer 112 był najczęściej wybierany w przypadku zdarzeń związanych z komunikacją drogową – ponad 745 tys., innymi interwencjami – blisko 649 tys., złym samopoczuciem – prawie 620 tys., zakłóceniem porządku publicznego – ponad 553 tys. Najwięcej, bo prawie 45 proc. wszystkich zgłoszeń CPR przekazały do Policji. Prawie 40 proc. zostało przekazanych do Państwowego Ratownictwa Medycznego. Natomiast do PSP skierowano prawie 7 proc. Pozostałe zgłoszenia przekazano do służb pomocniczych. Niespełna 37 proc. wszystkich zgłoszeń było zasadnych (7,8 mln połączeń, spośród 21,3 mln). Spośród połączeń przychodzących do centrów powiadamiania ratunkowego 35,7 proc. (ponad 7,6 mln) było zgłoszeniami niezasadnymi, czyli takimi, które nie wymagały interwencji służb. Pozostałe (prawie 5,9 mln, tj. 27,45 proc.) były anulowane przez dzwoniących przed ich odebraniem przez operatorów. Zgłoszenia eCall i SMS W ubiegłym roku zarejestrowano łącznie 23,5 tys. zgłoszeń eCall (ogólnoeuropejski samochodowy system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych). To wynik o prawie 50 proc. wyższy niż w 2021 roku (15,6 tys.). Najwyższą liczbę powiadomień zarejestrowano w lutym – 2,5 tys. Jeśli chodzi o centra, gdzie odnotowano najwięcej takich zgłoszeń, były to CPR w Radomiu – blisko 3,5 tys. i CPR w Katowicach – 2 tys. W 2022 r. zarejestrowano łącznie ponad 1,5 tys. zgłoszeń SMS. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło w lipcu (185), sierpniu (180), lutym (156) oraz czerwcu (154). Do służb przekazano prawie 1,3 tys. zgłoszeń zasadnych. Pod koniec grudnia 2022 r. aktywnych było 18,8 tys. użytkowników aplikacji mobilnej Alarm112, które dokonały rejestracji od czasu jej publikacji w sklepach. Działania CPR w związku z konsekwencjami napaści Rosji na Ukrainę Po wybuchu wojny na Ukrainie elementem pomocy uchodźcom wojennym, uciekającym do Polski, było wzmocnienie zdolności centrów powiadamiania ratunkowego do obsługi zgłoszeń kierowanych na numer alarmowy 112 przez Ukraińców. Pod koniec lutego 2022 r. powstały tymczasowe procedury obsługi zgłoszeń alarmowych dotyczących uchodźców z Ukrainy. MSWiA, we współpracy z centrami powiadamiania ratunkowego, stworzyło wspólny grafik operatorów ukraińsko- i rosyjskojęzycznych, zapewniający równomierne ich rozłożenie na zmianach dziennych i nocnych. Z uwagi na znajomość języka rosyjskiego wśród dużej części obywateli Ukrainy, zdecydowano także o automatycznym kierowaniu zgłoszeń z ukraińskiego telefonicznego numeru kierunkowego nie tylko do operatorów władających językiem ukraińskim, ale także rosyjskim. Rozwiązanie takie zapewniło płynność obsługi zgłoszeń pochodzących od Ukraińców. W pierwszym okresie po wybuchu konfliktu nastąpił ponad ośmiokrotny wzrost liczby kierowanych połączeń. Ogółem w roku 2022 zanotowano ponad 60 tys. połączeń z telefonów komórkowych definiowanych ukraińskim numerem kierunkowym. 10 lat jednolitego systemu powiadamiania ratunkowego Mija 10 lat od ujednolicenia funkcjonowania systemu powiadamiania ratunkowego (SPR). W tym czasie SPR był sukcesywnie udoskonalany. Rozwijano system teleinformatyczny, którym posługują się operatorzy numerów alarmowych, aby m.in. umożliwić elektroniczną wymianę danych o zdarzeniach (tzw. formatek) z dyżurnymi Policji i PSP oraz dyspozytorami medycznymi. Dzięki temu wyeliminowano konieczność telefonicznego przekazywania informacji o sprawach zgłaszanych na 112. Wdrożono też jedną procedurę obsługi zgłoszeń alarmowych w CPR oraz jeden katalog zdarzeń – uzgodnione z wojewodami i służbami współpracującymi z SPR, a także jednolity system szkolenia operatorów numerów alarmowych. Celem tych działań było wprowadzenie tych samych standardów obsługi zgłoszeń w całym kraju. Dzięki zasadzie zastępowalności centrów powiadamiania ratunkowego możliwe było także zapewnienie odbioru każdego zgłoszenia, niezależnie od miejsca jego pochodzenia. W przypadku natłoku zgłoszeń lub awarii któregoś z centrów, obsługę zgłoszeń przejmują inne CPR. Ponadto aby zapewnić taką samą obsługę zgłoszeń pozostałych numerów alarmowych, w latach 2017-2018 CPR przejęły obsługę numeru 997, a w 2021 r. również zgłoszeń kierowanych na numer 998. UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy Prawo prasowe.(PAP) kom/ mchom/ jann/ Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Więcej

VISTAL GDYNIA SA (3/2023) Wniesienie przez Vistal Gdynia S.A. pozwu przeciwko Trakcja S.A. o zapłatę

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 38/2022 Zarząd Vistal Gdynia S.A. (zwanej dalej „Spółką”) informuje, iż w dniu 10 lutego 2022 roku Spółka wniosła pozew przeciwko Trakcja S.A. do Sądu Okręgowego w Warszawie, Wydział Gospodarczy o zapłatę należności w łącznej wysokości 8.810.729,64 zł (słownie osiem milionów osiemset dziesięć tysięcy siedemset dwadzieścia dziewięć złotych 64/100). Dochodzone roszczenia obejmują w przeważającej części przysługujące Spółce wynagrodzenia związane z nadzwyczajnym, w rozumieniu przepisu art. 357(1) k.c. oraz art. 632 § 2, k.c. wzrostem kosztów realizacji umowy kontraktu „Budowa trasy tramwajowej łączącej ul. Fordońską z ul. Toruńską wraz z rozbudową układu drogowego i przebudową infrastruktury transportu szynowego w Bydgoszczy”. W ocenie Spółki przy realizacji Umowy nie wystąpiły przesłanki pozwalające Trakcja S.A. na odstąpienie od Umowy, a Spółka nie dopuściła się zawinionej zwłoki przy jej realizacji. Spółka stoi na stanowisku, że przysługujące jej roszczenia z tytułu waloryzacji, kary umownej oraz wynagrodzenie z tytułu wykonanych robót dodatkowych są w pełni zasadne. Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1 kom espi zdz Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Więcej

ENERGA SA (2/2023) Uzupełnienie informacji nt. osób powołanych na Członków Rady Nadzorczej Energa SA – uzupełnienie raportu bieżącego nr 51/2022

Zarząd spółki Energa SA („Spółka”) przekazuje informacje dotyczące Członków Rady Nadzorczej Spółki powołanych z dniem 22 grudnia 2022 roku: Pani Agnieszka Żyro – Członek Rady Nadzorczej Energa SA Pani Agnieszka Żyro jest absolwentką Akademii Bydgoskiej (obecnie Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy) na kierunku administracja oraz MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunkach: rachunkowość, analiza ekonomiczna i controlling (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) oraz zintegrowane systemy informatyczne (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie), a także Akademię Zarządzania Kapitałem Ludzkim w IBD Business School Sp. z o.o. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie zarządzania spółkami energetycznymi. Na początku kariery zawodowej związana z ENEA Serwis sp. z o.o. (1998-2017), w której rozwijała obszar personalny, a następnie objęła stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Pracowniczych. Kolejno, od kwietnia 2017 roku Prezes Zarządu ENERGA Logistyka sp. z o.o., a od marca 2018 r. Prezes Zarządu ANWIL S.A., spółki należącej do Grupy ORLEN. Pani Agnieszka Żyro nie prowadzi w żadnej formie działalności konkurencyjnej w stosunku do Energa SA, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej, jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej oraz nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej, jako członek jej organu, jak również nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS. Pan Paweł Wiktor Kosztyła – Członek Rady Nadzorczej Energa SA Paweł Wiktor Kosztyła jest absolwentem Politechniki Krakowskiej oraz studiów Executive MBA prowadzonych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów. Jest doświadczonym menedżerem z ponad 25-letnim stażem na stanowiskach kierowniczych w przedsiębiorstwach z branży budowlanej oraz energetycznej. Specjalizuje się w zarządzaniu sprzedażą, budowaniu efektywnych łańcuchów dostaw oraz zakupach strategicznych. Od 2018 roku pełni funkcję Dyrektora Wykonawczego ds. Zakupów w PKN ORLEN S.A. Jest odpowiedzialny za optymalizację procesów zakupowych w ramach Grupy Kapitałowej ORLEN oraz wdrażanie strategii zakupowych, wspierających Koncern. Jest odpowiedzialny za proces zakupowy od planowania i wyboru dostawcy, aż po umowę, realizację zakupu i rozliczenie płatności. W roku 2022 pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej Energa-Operator S.A. Pan Paweł Wiktor Kosztyła nie prowadzi w żadnej formie działalności konkurencyjnej w stosunku do Energa S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej, jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej oraz nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej, jako członek jej organu, jak również nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS. Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1 kom espi zdz Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Więcej

MI: rządowe wsparcie na drogi samorządowe w 2023 r. (komunikat)

– Ministerstwo Infrastruktury informuje: Prezes Rady Ministrów zatwierdził listy zadań powiatowych i gminnych do dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w ramach naboru wniosków na 2023 rok. Wsparcie rządowe uzyska 1780 zadań, w tym 538 powiatowych i 1 242 gminnych. Dzięki temu planowana jest budowa, przebudowa lub remont 2,8 tys. km dróg: 1,5 tys. km powiatowych i 1,3 tys. km gminnych. Na dofinansowanie zadań gminnych trafi 1 397 mln zł, na zadania powiatowe przeznaczonych zostało 1 249 mln zł, wartość dofinansowania zadań na drogach obronnych to 500 mln zł. Premier zatwierdził także dofinansowanie ze środków RFRD dla 18 zadań miejskich, zgłoszonych przez prezydentów miast na prawach powiatu będących siedzibą wojewody lub sejmiku województwa. „Dotychczas w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w latach 2019-2022 r. na budowę, przebudowę lub remont 18 tys. km dróg samorządowych przeznaczyliśmy prawie 13 mld zł. Wsparcie z tego programu jest przeznaczane na inwestycje na drogach powiatowych i gminnych, zadania zwiększające bezpieczeństwo pieszych, budowę obwodnic w ciągach dróg samorządowych, a także na drogi o charakterze obronnym. Poprawa jakości tras lokalnych przekłada się na komfort podróżowania, ale także znacząco poprawia bezpieczeństwo ruchu drogowego” – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dofinansowanie z RFRD dla zadań powiatowych i gminnych jest uzależnione od dochodów jednostek samorządu terytorialnego: im niższy dochód własny, tym większa wartość dofinansowania, przy czym maksymalne dofinansowanie może wynieść do 80 proc. kosztów realizacji zadania. Podział środków w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w 2023 r.: Województwo dolnośląskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa dolnośląskiego wyniesie 144 mln zł: • 46,5 mln zł na zadania powiatowe, • 97,5 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 110 zadań: 27 powiatowych i 83 gminne, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 107 kilometrów dróg: 42 km powiatowych i 65 km gminnych. Województwo kujawsko-pomorskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa kujawsko-pomorskiego wyniesie 146,2 mln zł: • 43 mln zł na zadania powiatowe, • 103,2 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 139 zadań: 25 powiatowych i 114 gminnych, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 195 kilometrów dróg: 67 km powiatowych i 128 km gminnych. Województwo lubelskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa lubelskiego wyniesie 271,5 mln zł: • 163,9 mln zł na zadania powiatowe, • 107,6 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 115 zadań: 29 powiatowych i 86 gminnych, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 265 kilometrów dróg: 182 km powiatowych i 83 km gminnych. Województwo lubuskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa lubuskiego wyniesie 85,7 mln zł: • 31,5 mln zł na zadania powiatowe, • 54,2 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 61 zadań: 20 powiatowych i 41 gminnych, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 71 kilometrów dróg: 36 km powiatowych i 35 km gminnych. Województwo łódzkie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa łódzkiego wyniesie 153,3 mln zł: • 82,7 mln zł na zadania powiatowe, • 70,6 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 107 zadań: 37 powiatowych i 70 gminnych, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 267 kilometrów dróg: 169 km powiatowych i 98 km gminnych. Województwo małopolskie Limit na dofinansowanie zadań, realizowanych przez samorządy województwa małopolskiego wyniesie 191,7 mln zł: • 87,8 mln zł na zadania powiatowe, • 103,8 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 169 zadań: 44 powiatowe i 125 gminnych, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 218 kilometrów dróg: 107 km powiatowych i 111 km gminnych. Województwo mazowieckie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa mazowieckiego wyniesie 299,5 mln zł: • 164,9 mln zł na zadania powiatowe, • 134,6 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 111 zadań: 38 powiatowych i 73 gminne, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 142 kilometrów dróg: 75 km powiatowych i 67 km gminnych. Województwo opolskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa opolskiego wyniesie 55,5 mln zł: • 8,4 mln zł na zadania powiatowe, • 47,1 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyskają 42 zadania: 10 powiatowych i 32 gminne, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 31 kilometrów dróg: 9 km powiatowych i 22 km gminnych. Województwo podkarpackie Limit na dofinansowanie zadań, realizowanych przez samorządy województwa podkarpackiego wyniesie 181,4 mln zł: • 87,9 mln zł na zadania powiatowe, • 93,5 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 106 zadań: 27 powiatowych i 79 gminnych, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 185 kilometrów dróg: 101 km powiatowych i 84 km gminnych. Województwo podlaskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa podlaskiego wyniesie 201,1 mln zł: • 104,4 mln zł na zadania powiatowe, • 96,7 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyskają 164 zadania: 61 powiatowe i 103 gminne, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 282 kilometrów dróg: 178 km powiatowych i 104 km gminnych. Województwo pomorskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa pomorskiego wyniesie 131,9 mln zł: • 44,6 mln zł na zadania powiatowe, • 87,3 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 116 zadań: 29 powiatowych i 87 gminnych, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 192 kilometrów dróg: 82 km powiatowych i 110 km gminnych. Województwo śląskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa śląskiego wyniesie 139,1 mln zł: • 69 mln zł na zadania powiatowe, • 70,1 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyska 87 zadań: 31 powiatowych i 56 gminnych, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 128 kilometrów dróg: 62 km powiatowych i 66 km gminnych. Województwo świętokrzyskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa świętokrzyskiego wyniesie 141,2 mln zł: • 71,5 mln zł na zadania powiatowe, • 69,7 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyskają 104 zadania: 41 powiatowych i 63 gminne, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 127 kilometrów dróg: 68 km powiatowych i 59 km gminnych. Województwo warmińsko-mazurskie Limit na dofinansowanie zadań realizowanych przez samorządy województwa warmińsko-mazurskiego wyniesie 169 mln zł: • 84,4 mln zł na zadania powiatowe, • 84,6 mln zł na zadania gminne. Wsparcie uzyskają 152 zadania: 55 powiatowych i 97 gminnych, co pozwoli na budowę, przebudowę lub remont 305

Więcej

GK IMMOBILE SA (3/2023) Korekta raportu Rb 3/2023: Informacja o terminach przekazywania raportów okresowych w 2023 r.

W nawiązaniu do raport bieżącego nr 3/2023 z dnia 24.01.2023 r., Zarząd Grupa Kapitałowa IMMOBILE S.A. z siedzibą w Bydgoszczy (Spółka) informuje o zmianie terminu przekazywanie raportów jednostkowego i skonsolidowanego za I kwartał 2023 r., z dnia 31 maja 2023 r., na 30 maj 2023 r. W związku z powyższą korektą, terminy publikacji raportów okresowych w 2023 roku są następujące: 1. Jednostkowe raporty kwartalne jednostki dominującej oraz skonsolidowane raporty kwartalne: – za I kwartał 2023 r. – dnia 30 maja 2023 r. – za III kwartał 2023 r. – dnia 29 listopada 2023 r. 2. Jednostkowy raport za I półrocze jednostki dominującej oraz skonsolidowany raport za I półrocze 2023 r. – dnia 28 września 2023 r. 3. Jednostkowy raport roczny jednostki dominującej oraz skonsolidowany raport roczny za 2022 r. – dnia 26 kwietnia 2023 r. Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1 kom espi zdz Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Więcej

Bolt podsumowuje pół roku działania kategorii „Kobiety dla kobiet”

Najwięcej przejazdów w kategorii „Kobiety dla kobiet” realizowanych jest w Warszawie i Krakowie, jednych z największych polskich ośrodków kulturalno-rozrywkowych. Najwięcej przejazdów odbywa się w piątki oraz soboty wieczorem, co pozwala wnioskować, że pasażerki wybierają tę kategorię, korzystając z rozrywek oferowanych przez nowoczesne miasta. Jednocześnie pasażerki wysoko oceniają przejazdy z kierowczyniami – tylko w grudniu średnia ocena wyniosła 4.94/5. „Cieszymy się, że kategoria została tak dobrze przyjęta. Jest jednym z elementów naszej ustawicznej pracy w obszarze bezpieczeństwa. 10 mln zł, które aktualnie inwestujemy w bezpieczeństwo, zostanie przeznaczone, nie tylko na otwieranie kolejnych Punktów Obsługi Kierowców, uszczelnienie weryfikacji dokumentów i rozwój technologii, ale wesprze także rozwijanie właśnie kategorii >>Kobiety dla kobiet<<. W ten sposób chcemy budować w Bolt nowoczesny sektor usług przewozów w Polsce” – wyjaśnia Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce. Kategoria „Kobiety dla kobiet” została uruchomiona w lipcu w 9 polskich miastach (Wrocławiu, Bydgoszczy, Trójmieście, Warszawie, Białymstoku, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Zielonej Górze oraz Lublinie). W Gorzowie Wielkopolskim kierowczynie stanowią ponad 20% wszystkich osób świadczących usługi przewozu za pośrednictwem Bolt. By wesprzeć rozwój kategorii platforma prowadzi systematyczne działania komunikacyjne, wskazując korzyści pracy jako kierowczyni. Bezpieczeństwo kierowczyń Podczas przejazdów w kategorii „Kobiety dla kobiet”, kierowczynie, które stwierdzą po dojechaniu do miejsca odbioru pasażera, że przejazd został zamówiony przez mężczyznę, powinny odrzucić przejazd. W takim przypadku, anulowanie przejazdu przez kierowczynię, nie skutkuje dodatkową opłatą bądź negatywną oceną. W aplikacji Bolt dla kierowców i kierowczyń dostępne są także takie rozwiązania bezpieczeństwa, jak np. opcja śledzenia przejazdu oraz przycisk alarmowy łączący z numerem alarmowym 112 bezpośrednio z aplikacji. Więcej o rozwiązaniach dotyczących bezpieczeństwa kierowców można znaleźć na https://bolt.eu/pl-pl/driver/safety/. Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną. Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych. Więcej informacji: www.bolt.eu  Źródło informacji: Bolt Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Więcej

Wyróżnienia, tytuły honorowe, nagrody specjalne. Najlepsi dziennikarze medyczni wybrani

W sali Dacota Hotelu Airport Okęcie 27 stycznia w godzinach wczesnowieczornych trzeba było dostawiać krzesła. Do Warszawy na zorganizowaną przez Stowarzyszenie Dziennikarze dla Zdrowia Konferencję Noworoczną przyjechali przedstawiciele mediów ze wszystkich niemal regionów kraju, podejmujący w swoich materiałach: w prasie, radiu, telewizji i internecie tematy zdrowia. Podczas tego dorocznego spotkania rozstrzygnięty został, organizowany od 15 lat, konkurs na „Dziennikarza Medycznego Roku”. Spotkanie rozpoczęła red. Ewa Dux-Prabucka, prezes Stowarzyszenia Dziennikarze dla Zdrowia, witając licznie przybyłych gości związanych z ochroną zdrowia, znamienitych lekarzy – wykładowców paneli i debat, warsztatów edukacyjnych i konferencji prasowych oraz oczywiście, najważniejszych w tym dniu uczestników Konferencji – dziennikarzy. Pierwszą część uroczystości stanowiły wykłady: „Czy nowelizacja ustawy refundacyjnej w >>trudnych czasach<< poprawi dostęp pacjentów do leków i wyrobów medycznych sprzedawanych w aptekach?” – dr Jarosław Frąckowiak, prezes zarządu PEX PharmaSequence. „Intrygująca historia epigenetyki i jej znaczenie dla medycyny” – dr hab. n. med. Tomasz K. Wojdacz, prof. PUM, kierownik Samodzielnej Pracowni Epigenetyki Klinicznej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie. Prof. Wojdacz zapoznał uczestników z najnowszymi osiągnięciami epigenetyki – dziedziny medycyny, która w ostatnich latach notuje szybki rozwój, dzięki nowoczesnym technologiom. Badania epigenetyczne poszerzają wiedzę na temat tego, jak środowisko i inne czynniki zewnętrzne, w tym tryb życia, silny stres wywołujący emocje oraz m.in. decyzje żywieniowe, wpływają na funkcjonowanie komórek w organizmach zwierząt i ludzi. Okazuje się, że te właśnie czynniki decydują również, w którym kierunku – pożądanym lub niepożądanym – będą zmierzać procesy zakodowane w DNA. Z kolei dr Frąckowiak kompleksowo omówił zmiany, jakie mogą nastąpić na rynku leków, m.in. w wyniku nowelizacji ustawy refundacyjnej. Wykładowca wyjaśnił, jaki wpływ na dostępność farmaceutyków w Polsce mogą mieć takie czynniki, jak: zachwianie sytuacji ekonomicznej spowodowane wojną w Ukrainie, intensywna migracja, inflacja oraz zmiany w dostawach surowców do produkcji leków z Chin i krajów dalekiego Wschodu, jak również prognozowane zmiany lokalizacji produkcji leków. W dalszej części spotkania red. Ewa Dux-Prabucka mówiła o działalności Stowarzyszenia w 2022 roku, o roli mediów w edukacji zdrowotnej, zwłaszcza w czasach, kiedy nie wszystkie skutki niedawnej pandemii udało się opanować, a jednocześnie przed zdrowiem publicznym już pojawiają się kolejne, ogromne wyzwania natury społeczno-ekonomicznej. Działania dziennikarzy zajmujących się zdrowiem, ich rzetelne artykuły prasowe i internetowe, audycje radiowe i telewizyjne stanowią niezmiennie ogromny wkład w poprawę wiedzy społeczeństwa. Z uwagi na tę odpowiedzialność, media powinny bazować wyłącznie na sprawdzonych i rzetelnych informacjach opartych na medycynie faktu. Celem Stowarzyszenia Dziennikarze dla Zdrowia jest ułatwienie dziennikarzom dostępu do fachowej wiedzy i autorytetów medycznych. Między innymi do tej kwestii odnieśli się w swoich wystąpieniach również zaproszeni goście, m.in. prof. Mariusz Bidziński, prof. Mariusz Wyleżoł, prof. Iwona Paradowska-Stankiewicz oraz dr n. med. Piotr Dąbrowiecki. Swoimi spostrzeżeniami na temat sytuacji i perspektyw dla mediów podzielili się także doświadczeni dziennikarze, reprezentujący zarówno prasę, radio i telewizję, jak i media internetowe. W drugiej, wyczekiwanej z niecierpliwością części Konferencji Noworocznej, Stowarzyszenie Dziennikarze dla Zdrowia ogłosiło wyniki konkursu „Dziennikarz Medyczny Roku 2022”, które będą zaprezentowane poniżej. Oprócz wyróżnień konkursowych Stowarzyszenie Dziennikarze dla Zdrowia przyznało honorowe tytuły dla osób i organizacji szczególnie aktywnych w działaniach na rzecz świadomości prozdrowotnej i w walce o zdrowie Polek i Polaków. Za wyjątkowe zasługi w tych zmaganiach tytuł Herkulesa otrzymali: dr hab. n. med. Mariusz Wyleżoł, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Leczenia Otyłości, dr n. med. Piotr Dąbrowiecki, prezes Polskiej Federacji Stowarzyszeń Chorych na Astmę, Alergie i POChP, dr hab. n. med. Iwona Paradowska-Stankiewicz, prof. NIZP PZH-PIB, krajowy konsultant ds. epidemiologii, dr n. med. Grażyna Cholewińska-Szymańska ze Szpitala Zakaźnego w Warszawie, dr n. med. Paweł Grzesiowski, ekspert NRL ds. zakażeń epidemicznych, dr Marek Posobkiewicz, były Główny Inspektor Sanitarny, dr Tomasz Karauda ze Szpitala im. Barlickiego, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Ponadto Irena Rej, prezes Izby Gospodarczej „Farmacja Polska”, w uznaniu dla 30-letnich wysiłków zmierzających do wdrożenia w Polsce racjonalnej polityki lekowej, otrzymała wyróżnienie summa cum laude – z najwyższą pochwałą. Za intensywną działalność na rzecz upowszechniania aktualnej wiedzy medycznej i poprawy świadomości zdrowotnej polskiego społeczeństwa, w tym także środowiska medycznego, Stowarzyszenie przyznało honorowe tytuły „Wielkiego Edukatora”, który otrzymali: Polskie Towarzystwo Wakcynologii, oraz redakcje „Świat Lekarza” i „Puls Medycyny”. Spośród przedstawicieli mediów specjalne wyróżnienia otrzymali: red. Eliza Dolecka z serwisu zdrowie.gazeta.pl – tytuł „Waleczne serce” za medialną aktywność, która zainicjowała pozytywne zmiany w dostępie do nowoczesnych rozwiązań diagnostycznych i terapeutycznych dla osób z mukowiscydozą, zwróciła też uwagę instytucji publicznych na problem, jaki z dostępem do edukacji przedszkolnej mają dzieci z autyzmem. red. Bożena Stasiak-Klukowska z „Super Expressu” i „Świata Lekarza” – wyróżnienie specjalne za cykl książek o zdrowiu, w uznaniu za aktywne szerzenie wiedzy na temat profilaktyki i leczenia, również w tej postaci. red. Adrianna Borowicz z Polsat News oraz red. Violetta Długosz-Leończuk, TVP3 Warszawa – tytuł Edukator Zdrowia, przyznany przez Polską Federację Stowarzyszeń Chorych na Astmę, Alergie i POChP za wkład w walkę o zdrowsze płuca i oskrzela, w kontekście zanieczyszczenia powietrza. Indywidualne, specjalne wyróżnienie i tytuł „Mistrza Telewizyjnego Przekazu” otrzymali: red. Maria Zawała, TVS; red. Adam Giza, Telewizja Polska S.A.; red. Jacek Michalak, TVP3 Poznań. „Mistrzami Radiowego Przekazu” zostali: red. Barbara Kozłowska, Polskie Radio Rzeszów, red. Anna Sojka, Polskie Radio Katowice, red. Krzysztof Czerwiecki, Radio Płock FM i Chicago FM, red. Artur Wolski, Program 1 Polskiego Radia. Za „Mistrza Prasowego Przekazu” Stowarzyszenie uznało red. Katarzynę Pinkosz z redakcji „Wprost” i „Świat Lekarza”. Specjalne wyróżnienie otrzymali też autorzy audycji o tematyce medycznej, które cechowały się szczególną rzetelnością, aktualnością i sprawnością przekazu: red. Ewa Podolska z TOK FM za cykl U TOKtora, red. Piotr Poraj-Poleski i red. Regina Sawicka z TVP za cykl programów Rytmy Zdrowia, red. Anna Kurzępa z TVP3 Lublin za cykl Zdrowie w Twoich Rękach, red. Marianna Dufek z TVP3 Katowice za cykl Bilans Zdrowia. W ramach rywalizacji konkursowej nagrodzeni zostali: – w kategorii specjalnej „Aktualna sytuacja zdrowotna Polaków oraz prezentacja ogólnopolskich kampanii społecznych i działań profilaktyczno-diagnostycznych wpływających na poprawę stanu zdrowia”: w kategorii Prasa: red. Klara Klinger i red. Patrycja Otto, „Dziennik Gazeta Prawna”, w kategorii Radio: red. Julita Nobis i red. Robert Łuchniak, Radio dla Ciebie, w kategorii Telewizja: red. Adrianna Otręba, TVN24, w kategorii Internet: red. Agnieszka Katrynicz, ISB Zdrowie. Partnerem tej kategorii była firma Adamed Pharma S.A. – w

Więcej

W trzy lata 200 nowoczesnych pociągów dla POLREGIO

Podczas konferencji w Centrum Prasowym PAP dokonano uroczystego podpisania umów ramowych na nowy tabor dla POLREGIO. Spółka zamierza kupić do 200 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych (tzw. EZT-ów) za ponad 7 mld zł. Pozyskanie tak dużej liczby pojazdów jest możliwe dzięki stabilnej sytuacji finansowej POLREGIO.  „Podpisanie umów będzie kolejnym, potężnym kamieniem milowym w rozwoju pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce” – stwierdził Artur Martyniuk, prezes POLREGIO i podkreślił, że „dzisiaj bardzo często jakość i komfort podróży między dużymi miastami są znacznie lepsze niż dla mieszkańców mniejszych miejscowości, ale dostawy nowych pociągów pozwolą to zmienić”.  „Polacy mieszkający także poza aglomeracjami zyskają połączenia kolejowe o odpowiednio wysokim standardzie. Do 2026 r. na tory w całej Polsce wyjedzie nawet 200 nowych pociągów dla podróżnych korzystających codziennie z kolei regionalnej” – wyjaśnił prezes Martyniuk. W 2020 r. sytuacja przewoźnika była trudna – brak umów wieloletnich z województwami, brak notyfikacji pomocy publicznej udzielonej w 2015 r. i spadek liczby pasażerów ze względu na COVID. Dzięki zmianom spółka podpisała umowy wieloletnie z 15 województwami, uzyskała pozytywną decyzję Komisji Europejskiej w sprawie pomocy publicznej i wyszła z definicji przedsiębiorstwa w trudnej sytuacji ekonomicznej. „Mam ogromną satysfakcję, że spółka POLREGIO po latach defensywnych przechodzi do działań ofensywnych. Inwestycje w nowoczesny tabor doskonale wpisują się w strategię rozwoju spółki. Robimy wszystko, aby kolej w Polsce się zmieniała i rozwijała” – stwierdził Waldemar Buda, minister rozwoju i technologii. Również Paweł Borys, prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju, podkreślał jak mocno PFR wspiera zmiany na polskiej kolei, m.in. w POLREGIO. „W ostatnich latach kilkadziesiąt miliardów złotych zostało przeznaczonych na modernizację infrastruktury kolejowej, blisko dziesięć miliardów trafiło również do przewoźników kolejowych oraz producentów taboru. Chcemy w najbliższych latach kontynuować inwestycje, wspierające naszą kolej” – dodał szef PFR. Podpisanie przez POLREGIO umów ramowych z czterema producentami (FPS H.Cegielski, Pesa Bydgoszcz S.A., Newag S.A. oraz Stadler Polska) to niezwykle istotny krok w kierunku pozyskania nowych pociągów przez przewoźnika. Przeprowadzono szerokie konsultacje rynkowe, rozstrzygnięto przetargi. Spółka jest w pełni przygotowana do udziału w konkursach, których ogłoszenie planuje Centrum Unijnych Projektów Transportowych. „Możemy zaoferować POLREGIO nowoczesne, bezpieczne, komfortowe i przyjazne środowisku pojazdy, zasilane zarówno z trakcji elektrycznej, jak i ogniw wodorowych czy baterii” – oświadczył Krzysztof Zdziarski, prezes zarządu Pesa S.A., dodając, że firma z Bydgoszczy „konsekwentnie rozwija nową platformę pojazdów pasażerskich Regio160, a te pojazdy spełniają oczekiwania pasażerów, przewoźników i obsługi”. Marcin Rodek, p.o. prezesa zarządu H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. podkreślał z kolei, że cieszy się ze złożenia najkorzystniejszej oferty w ogłoszonym przetargu. „Jesteśmy przekonani, że za inicjatywą narodowego przewoźnika POLREGIO i zakupu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych renesans kolei w Polsce jeszcze przyspieszy, a zmiana ta pozytywnie wpłynie na pasażerów, jak i na środowisko naturalne” – powiedział prezes Rodek. „Cieszymy się z rozpoczęcia długo zapowiadanego procesu inwestycyjnego POLREGIO. Aktualne potrzeby taborowe są ogromne, a Newag jest w stanie sprostać nawet tym najbardziej wymagającym, co już nie raz udowodniliśmy. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze zamówienie, złożone w ramach podpisanej umowy” – przekazał Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag S.A. Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska wskazał, że jego firma zamierza produkować pojazdy dla POLREGIO w naszym kraju. „Wyprodukowaliśmy w Siedlcach już 820 nowoczesnych pojazdów, które są eksploatowane w całej Europie i słyną z wysokiej jakości i niezawodności. Posiadamy technologie, referencje i zasoby, aby dostarczyć POLREGIO najlepsze pojazdy, które będą służyły przewoźnikowi i pasażerom przez wiele lat” – powiedział prezes Prejs. Inwestycje w tabor, które przeprowadza POLREGIO, podsumował Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego. „Wprowadzenie nowych pojazdów poprawi komfort podróżowania, a tym samym więcej osób będzie korzystać z kolei. 87 mln przewiezionych przez POLREGIO pasażerów to rekord i mam nadzieję, że w kolejnych latach będzie on poprawiany” – powiedział prezes Góra. Źródło informacji: PAP MediaRoom Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Więcej

Wielkopolska: zarząd województwa podpisał z PESA umowę na 4 nowe pociągi

Pięcioczłonowe pociągi elektryczne Elf2, które PESA ma dostarczyć do Wielkopolski mają mieć co najmniej 240 miejsc siedzących,  defibrylator, klimatyzację, biletomaty, system informacji pasażerskiej, Wi-Fi i monitoring.  Nowe składy o prędkości maksymalnej do prędkości do 160 km/h, mają być przeznaczone do obsługi tras zelektryfikowanych w ramach wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich, a w szczególności Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Marszałek Woźniak powiedział, że zarząd województwa „konsekwentnie, od lat” stara się poprawić warunki funkcjonowania kolejowego transportu pasażerskiego w Wielkopolsce – zwłaszcza przez zakupy taborowe. „To ogromne nakłady – dodał. – Do tej pory wydaliśmy ponad 1 miliard 173 miliony złotych na inwestycje w tabor. Z czego wkład funduszy Samorządu Województwa Wielkopolskiego to 703 miliony złotych, 441 milionów złotych stanowią środki Unii Europejskiej, natomiast z budżetu państwa dotychczas trafiło – jako wkład w projekcie unijnym – 28 milionów złotych” – poinformował. UM województwa wielkopolskiego zaznaczył, że nowe pociągi mają kosztować ponad 142 mln zł i zostaną zakupione w ramach projektu samorządu województwa „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w województwie wielkopolskim poprzez zakup zeroemisyjnego taboru kolejowego”, który jest współfinansowany z rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Dodał, że zgodnie z udzieloną przez Bank Gospodarstwa Krajowego promesą, dofinansowanie inwestycji wynosi 115,2 mln zł, co stanowi ok. 81 proc. wartości przedsięwzięcia. Marszałek Marek Woźniak ocenił, że najnowsza inwestycja „zdecydowanie poprawi warunki oferty przewozowej”, której „realizacja jest niestety coraz droższa. W minionym roku wartość dopłaty Samorządu Województwa Wielkopolskiego do biletów wyniosła 280 milionów złotych, w tym roku będzie to około 320 milionów złotych” – dodał. Nowy tabor ma być przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażony w Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS/ETCS), a dostęp do składów zapewnią po dwie pary drzwi na stronę każdego wagonu. Wicemarszałek Wojciech Jankowiak przypomniał, że pierwsze pociągi, o napędzie spalinowym, Samorząd Województwa Wielkopolskiego kupił ponad dwadzieścia lat temu w ZNTK Poznań. „Obecnie Województwo Wielkopolskie jest właścicielem 74 pojazdów, z czego 25 to spalinowe szynobusy, a 49 to elektryczne zespoły trakcyjne. Nasze pojazdy z Pesy Bydgoszcz charakteryzują się niską awaryjnością i są cenione przez pasażerów” – zaznaczył wicemarszałek Jankowiak. UMWW dodał, że zgodnie z umową, wykonawca ma dostarczyć pojazdy w dwóch etapach – pierwsze dwa pociągi mają trafić do Wielkopolski w terminie do 30 miesięcy od dnia podpisania umowy, a kolejne dwa – w ciągu 34 miesięcy. Nowe pojazdy objęte zostaną 72 miesięczną gwarancją. Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Więcej

Metropolia Bydgoszcz gotowa na europejskie środki

W poniedziałek, 16 stycznia w kujawsko-pomorskim urzędzie marszałkowskim odbyła się konferencja inaugurująca nowe rozdanie Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27. Do Metropolii Bydgoszcz z puli dla Kujawsko-Pomorskiego trafi prawie 100 mln euro. Miasto planuje wydać te środki m.in. na nowe drogi rowerowe, program ekoszkół i ekoprzedszkoli oraz rozbudowę ul. Nakielskiej. Równocześnie miasto Bydgoszcz pozyska prawie 50 mln euro na kluczowe projekty z krajowego programu FEnIKS, które planuje przeznaczyć m.in. na budowę torowiska na Szwederowo, zakup nowoczesnych tramwajów i dostosowanie ronda Jagiellonów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.   Prezydent Bydgoszczy wyraził zadowolenie, że wiele projektów miasto zrealizuje we współpracy z partnerami tworzącymi metropolię. „W Bydgoszczy skupimy się przede wszystkim na mądrym oszczędzaniu energii. Chcemy wykorzystywać na jeszcze większą skalę fotowoltaikę i inne ekologiczne rozwiązania, co pozwala obniżać koszty utrzymania miejskich budynków. Będziemy inwestować w nowe torowiska i buspasy, by dalej wzmacniać transport publiczny. Planujemy też zdynamizować budowę dróg rowerowych, by tworzyły spójną sieć. Potężne środki trafią też do naszych szkół, by jak najlepiej przygotowywały uczniów do rynku pracy” – podkreślił Burski.   Na konferencji otwierającej program Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27 prezydenta Bydgoszczy reprezentowała zastępczyni Maria Wasiak. Spotkanie było podsumowaniem kilkumiesięcznych negocjacji samorządu województwa z Komisją Europejską oraz stroną rządową również okazją do wymiany doświadczeń z dotychczas prowadzonych w regionie działań współfinansowanych ze środków europejskich.   Zadania na terenie Bydgoszczy, które będą realizowane z wykorzystaniem Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27 z puli na Zintegrowane Inwestycje Terytoralne (ZIT): Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Bydgoszczy (dofinansowanie 16,1 mln euro). Przebudowa torowiska tramwajowego na ul. Toruńskiej na odcinku od ul. Kazimierza Wielkiego do zajezdni MZK (dofinansowanie 7,9 mln euro). Kontynuacja – kolejne edycje/cykl projektów na rzecz szkół zawodowych na terenie Miasta  Bydgoszczy (dofinansowanie 7,9 mln euro). Budowa infrastruktury rowerowej  w Bydgoszczy (dofinansowanie 6,8 mln euro). Rozbudowa ul. Nakielskiej w Bydgoszczy – Etap I (bus pas + ścieżka rowerowa) (dofinansowanie 6,0 mln euro). Kontynuacja – kolejne edycje projektów Edu(R)Ewolucja na rzecz szkół podstawowych na terenie Miasta  Bydgoszczy (dofinansowanie 5,1mln euro). Projekty wynikające z Gminnego Programu Rewitalizacji – zmienionego i przedłużonego na nową perspektywę; zakładana koncentracja na terenach otwartych oraz kontynuacja dofinansowania dla obszarów, obiektów i instytucji objętych obecnym GPR (dofinansowanie 3,1 mln euro). Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej (częściowo z wykorzystaniem OZE) na terenie Miasta Bydgoszczy (dofinansowanie 3,1 mln euro). Adaptacja Młynów Rothera w Bydgoszczy na cele edukacyjno-kulturalne (dofinansowanie 2,1 mln euro). Termomodernizacja budynków komunalnych na terenie Miasta Bydgoszczy (dofinansowanie 1,9 mln euro). Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie warsztatów kształcenia praktycznego w Zespołach  Szkół  na terenie Miasta  Bydgoszczy (dofinansowanie 1,3 mln euro). Działania adaptacyjne w Mieście Bydgoszczy – m.in. nasadzenia, zazielenianie miast, gospodarowanie wodami opadowymi  (dofinansowanie 675 tys. euro).  Na  terenie gmin tworzących Metropolię Bydgoszcz realizowanych będzie szereg podobnych inwestycji. Powstaną nowe drogi rowerowe, węzły przesiadkowe, przedszkola, rozbudowane zostaną stacje uzdatniania wody, powstanie szereg miejsc zachęcających do odpoczynku oraz przestrzenie ułatwiające start nowym przedsiębiorcom. Równocześnie miasto Bydgoszcz pozyska prawie 50 mln euro na kluczowe projekty z krajowego programu FEnIKS. Przeznaczymy je na kolejne 4 duże zadania inwestycyjne o łącznej wartości ponad 370 mln zł.   Lista projektów do realizacji w ramach środków krajowych z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS): budowę torowiska na Szwederowo (dofinansowanie 63,5 mln zł) zakup nowoczesnych tramwajów  (dofinansowanie 116,6 mln zł) dostosowanie ronda Jagiellonów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (dofinansowanie 27,6 mln zł) modernizacja pętli Las Gdański (dofinansowanie 17,3 mln zł) Ponadto dodatkowe fundusze unijne mogą trafić do Bydgoszczy z Krajowego Planu Odbudowy m.in. na budowę terminala intermodalnego w Emilianowie. Wsparcie obecnie jest wstrzymane ze względu na brak rządowych reform przywracających m.in. niezależność sądownictwa. Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Więcej
Wykorzystujemy pliki cookies.    Jak wykorzystujemy Cookies    Jak wyłączyć cookies
ROZUMIEM