Wiadomości Bydgoszcz > News > Zdrowie > Nasza praca ważniejsza od miłości? FREENOW o polskich miastoholikach

Nasza praca ważniejsza od miłości? FREENOW o polskich miastoholikach

Badanie przeprowadzone przez FREENOW wśród mieszkańców polskich miast ujawniło, że ludzie cenią sobie życie w wielkomiejskim zgiełku. Chociaż często spóźniają się do pracy i na spotkania towarzyskie, to najczęściej nie więcej niż 15 minut – szybkość i dostępność są dla nich ważniejsze niż spokój. Mieszkańcy polskich miast są zakochani w swoich miastach i nie zamieniliby ich na żadne inne miejsce.

Życie w dużej aglomeracji to nie tylko idealne miejsce do motywacji, ale również do spontanicznych wyjść, bez względu na to, czy mieszkańcy zaplanowali je wcześniej, czy też nie. Właśnie dlatego aż 90% Polaków zdarza się zdecydować na niespodziewaną wycieczkę do miasta. Co więcej, wielu z nich docenia także wszelkie atrakcje, które oferuje im miasto – ponad połowa z nich uważa je za bardzo pozytywne. Dlatego też nie dziwi fakt, że ponad 60% nie chce nawet myśleć o opuszczeniu miejskich terenów.

60% mieszkańców miast musi przyznać, że życie w pośpiechu jest ich codziennością, ale mimo to zdarzają im się spóźnienia najwyżej trwające 15 minut. Co ciekawe, większość respondentów wskazała, że najczęściej spóźnia się na spotkania towarzyskie oraz do pracy. Jednak istnieje jeden rodzaj spotkań, na które najrzadziej się spóźnia – randki. Tylko 7% badanych przyznało, że ma problem z dotarciem na randkę o ustalonej godzinie. Z kolei 4 na 10 mieszkańców twierdzi, że w ogóle się nie spóźnia. Dzięki aplikacji FREENOW, która oferuje dostęp do różnych środków transportu w jednym miejscu, ponad 80% badanych wskazało, że codzienny pęd jest ułatwiony.

Jeśli chodzi o punktualność mieszkańców polskich miast, badania FREENOW wskazują, że co czwarta osoba z Trójmiasta, Krakowa i Bydgoszczy nigdy się nie spóźnia. Natomiast w Rzeszowie, Poznaniu, Łodzi i Warszawie co czwarty respondent wskazał, że zwykle spóźnia się o 15 minut lub dłużej.

Życie mieszkańców miast jest bardzo intensywne i często trudno im znaleźć czas na wykonanie podstawowych czynności, takich jak zjedzenie śniadania, o czym świadczy aż 1/3 odpowiedzi pozytywnych w badaniu. Pomimo tego, ludzie znajdują chwilę na różne aktywności poza pracą, jak np. spotkania ze znajomymi (55%), zakupy (60%) czy aktywne spędzanie czasu wolnego (57%). Zdarza im się też od czasu do czasu odwiedzić restaurację lub bar (38%).

Miastoholicy stale się przemieszczają, w ciągu dnia odwiedzając od 3 do 5 miejsc i poświęcając sporo czasu na dojazdy. Najpopularniejszym środkiem transportu wśród mieszkańców miast jest oczywiście komunikacja miejska. Jednak dla komfortu, wielu z nich decyduje się na podróż samochodem lub taksówką. Sondaże wykazały, że to właśnie kobiety częściej wybierają tę ostatnią opcję, z kolei mężczyźni wolą własny samochód.

Pomiary zostały przeprowadzone w marcu bieżącego roku wśród 2341 użytkowników superaplikacji do zamawiania przejazdów FREENOW. Badanie objęło ludzi z ponad 10 największych polskich miast, w różnym wieku.

Uczestnicy ankiety byli pytani o korzystanie z aplikacji, ocenę jej jakości, a także o skalę zadowolenia z usług FREENOW.

Ankieta składała się z pytań dotyczących używania aplikacji, jej jakości oraz zadowolenia z usług FREENOW. Została ona przeprowadzona wśród 2341 osób mieszkających w ponad 10 największych miastach Polski, reprezentujących różne grupy wiekowe.

FREENOW to lider wśród aplikacji mobilności miejskiej w Europie, oferując największy wybór opcji transportowych. Użytkownicy z 150-ciu miast w jednej aplikacji mogą wybrać spośród różnych opcji mobilności, takich jak taksówka, e-hulajnoga, e-skuter, e-rower czy auto na minuty. Jako agregator usług zewnętrznych operatorów, FREENOW stara się wpłynąć pozytywnie na efektywność mobilności i zrównoważony rozwój miast, bez dodawania kolejnych, własnych pojazdów na ulice. Platforma jest wspierana przez głównych udziałowców BMW Group i Mercedes-Benz Mobility, a jej siedziba znajduje się w Niemczech. FREENOW zatrudnia obecnie ponad 1200 pracowników w swoich 26 biurach, a jej CEO to Thomas Zimmermann.


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.    Jak wykorzystujemy Cookies    Jak wyłączyć cookies
ROZUMIEM